Inga ursäkter längre

När jag var gravid så fick jag uppleva hur det är att bära på en massa tunga kilon. Jag gick upp 32 kg!!

Där och då bestämde jag mig för att aldrig bli så pass överviktig att det påverkar mitt liv, min hälsa och min familj.

Att man inte orkar leka med sitt/sina barn. Att man inte orkar delta i familjens aktiviteter. Att ständigt vara trött. Att inte kunna köpa de kläder som man egentligen vill ha. Att kanske få rygg och höftproblem. För att inte säga om allt som händer på insidan av kroppen.

 

Nu hoppas jag att alla kan läsa mellan raderna och förstå att jag naturligtvis inte inkluderar människor som går upp i vikt pga. hormonella eller medicinska orsaker. Utan jag pratar om ren och skär lathet. 
Utgår naturligtvis från mig själv...

Jag tycker att man har en skyldighet, om inte för sig själv, så för sina barns skull – att hålla sig i form. Vår kropp är skapt för att vara i rörelse.

Jag känner ett ansvar gentemot Malte att hålla mig frisk och stark så länge som möjligt. Det gör jag bäst genom att tänka på vad jag äter och att träna regelbundet. Genom detta så visar jag också honom ett naturligt sätt att själv också vilja träna och vara i rörelse. Vill verkligen inte att han blir en soffpotatis, där den enda ansträngningen är att byta kanal på tv:n eller sitta vid datorn hela dagarna.

 

Vill man gå ner i vikt och att det skall vara bestående, ja då finns det INGA genvägar. Man måste börja träna och få igång förbränningen i kroppen.

Jag har påbörjat min resa, vill du hänga på??

-4 kg på 2 veckor nu :-)

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0