Varmt

Oj, det är redan 16 grader ute!

Nu skall vi ge oss ut på vår morgonpromenad. Det har blivit en skön "vana". Nja, inte en vana ännu kanske, men jag hoppas att det blir en vana :-)

Vet ni, igår tränade jag uppe i vårt motionsspår!! Det är ett spår på endast 1,2 km och jag är stolt att jag orkade 2 varv. Jag tränar intervall, dvs. går 1 minut och sedan springer i 2 minuter ca. Jag är förvånad att min kondition var så pass bra ändå. Minns när jag och Maken sommaren 2009 började med intervall, trodde jag skulle tuppa av och spotta blod första gången, så det minnet låg på min näthinna - men det gick jättebra!

Jag har aldrig tyckt om att springa, men många säger att det är någonting som man lär sig att tycka om. Så nu tänker jag jobba hårt på att börja tycka om att springa. Gillar utmaningen att få andningen rätt, för om andningen är optimal så flyter löpningen på och du har "kontroll" på ditt flås. Om man andas fel, så blir det 10ggr jobbigare att springa. Det handlar om att syresätta blodet.

Fördelen är att man kan träna precis överallt, bara du har dina springskor med dig. Du är fri att träna när du vill och det kostar inga pengar, perfekt!



Ha en bra dag!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0