Akuten

Oj oj oj säger jag bara...God Morgon förresten!

Igår vid 17-tiden började Malte skrika, gråta och vrida sig av smärta. Det höll på i säkert 10 minuter, sedan kom Maken hem och Malte fortsatte, ingenting hjälpte. Paniken steg i kroppen och jag vet inte allt mitt huvud hann med att fantisera ihop :-(

Maken försökte att få tag i sjukvårdsupplysningen, men det var bara "var god dröj, det är många samtal just nu".

Vi beslutade oss för att åka in till akuten och eftersom vi bor i Sollentuna blev det mot Danderyd. Väl i bilen blev han bättre och kanske hade vi överreagerat? Äsch, jag ville ta det säkra före det osäkra och vi fortsatte ändå.



Läkaren hittade inga fel, magen kändes mjuk och bra, lungorna/bröstet lät också bra och öronen var fina. Dock hörde hon en massa aktivitet i magen, så förmodligen hade han magknip stackarn!

Väl hemma igen så fick han välling och lägga sig, klockan var nu 19:30. Han somnade som en stock, men vaknade vid 00-tiden för att sedan vara vaken till och från till kl.04:00. Maken tog det passet och är hemma med honom idag.

Jag googlade lite inatt och har förstått att även magen kan vara förkyld. Är det någon som har erfarenhet av det?

Han fick magdroppar och en lagom varm och skön vetekudde för den lilla magen.



Hoppas hoppas att han nu blir bättre min lilla älsklilng!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag har haft förkylning som gått ner i magen, hade inte direkt ont men det var inge skönt. Kan tänka mig att man upplever det olika. K ram till goa Malte och styrkekramar till er.

2011-10-28 @ 21:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0