Trötthet

Nu vill jag berätta om min trötthet och det handlar om en bedövande trötthet som jag har känt under en längre tid. Flera års tid egentligen.



Det har hänt väldigt mycket de senaste 5 åren för mig;

* Träffar den största kärleken i mitt liv :-)

* Anpassas till den nya familjekonstellationen och dess ingredienser. Det är ständigt pågående.

* Missfall och operation för utomkvedshavandeskap :-(

* Bröllop :-)

* Flytt som föregås av en enorm renovering

* Svårt att bli gravid :-(

* Graviditet :-)

* Förlossning kejsarsnitt

* Problem med amning :-(

* Nybliven mamma med allt vad det innebär

* Min makes sjukdom i somras :-(

Allt detta påverkar naturligtvis och jag känner att tiden för reflektion har varit en bristvara, kanske för att allt har avlöst varandra och gått i 180 känns det som, jag vet inte. Det enda jag vet är att min kropp säger ifrån.

Det är ingen trötthet som jag kan sova mig fri ifrån, utan det är en trötthet som tränger ända in i märg och ben. Periodvis så brister det för mig för minsta lilla ansträngning eller motgång.

Jag är inte längre lika stresstålig. Mitt humör påverkas kraftigt av detta.  Jag känner ibland en stor hopplöshet och förtvivlan, ja förtvivlan är verkligen rätt ord. Att aldrig få känna mig riktigt utvilad och glad.

Jag har förstått att det till slut påverkar våra organ i kroppen, som till slut ger en massa symptom.

Jag var till läkaren förra veckan för jag vill få detta utrett en gång för alla. Det var en fantastisk läkare som jag fick träffa på vår företagshälsovård. Jag tog olika blodprover och skall på återbesök nästa vecka.

Jag misstänker vad det är jag lider av, det finns något som heter ”binjuretrötthet” – en bra länk att läsa finner du här: http://www.naringsmedicinsktidskrift.se/MichaelLam.html

Om inte så är fallet, så hoppas jag åtminstone att jag kan få något svar på vad det beror på, för detta är så tärande, om ni bara visste.

Kram

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0