Uppvaktning och lite annat

Idag är det ett fantastiskt väder ute, en skön höstdag!

Snart skall vi åka till Bålsta och fira en blivande 1-åring. Söta Vendela blir stora tjejen! Efter det åker vi och lämnar av bonussonen på bussen som han åker med till sin mamma. Man måste beundra barnen som orkar sitta och åka på denna buss varannan helg, eller orkar och orkar, dom har ju egentligen inget val...Själv skulle jag få spunk!

Veckan som kommer så skall jag ÄNTLIGEN komma igång med träningen, förra veckan satte magsjukan käppar i hjulet för det. Det skall bli så skönt att komma igång, på många sätt! Tyvärr krockar det med min kära svärmors födelsedag, men resten av familjen uppvaktar henne och jag får ge henne en STOR kram nästa gång vi ses!

Till helgen åker vi upp till Söderhamn och det skall bli så skönt. Det var länge sedan nu trots att det är så nära, men som jag har sagt förr, det är många saker att ta hänsyn till när man lever i en styvfamilj.

Jag har anmält mig till en kurs i mindfulness, det skall verkligen bli spännande :-)



Ha en skön söndag!
Kram

ps. Malte hälsar


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Kram till Malte <3

2011-09-25 @ 17:19:55
Postat av: Klatuu

En (enligt mig) rolig kommentar om Mindfulness.



http://smyg.wordpress.com/2010/10/27/mindfulness-my-ass/

2011-09-26 @ 12:11:44
URL: http://klatuu.blogg.se/
Postat av: klatuu igen

SOAL är ett essentiellt förhållningssätt när det kommer till att umgås med tonåringar :)

2011-09-26 @ 12:16:49
Postat av: Cecilia

Är det någonting du vill ha sagt? Jag förstår meningen med dina inlägg...

/Cecilia

2011-09-26 @ 13:38:10
Postat av: Klatuu

Ehh...ja jag försökte (och misslyckade tydligen) att skämta.

Och att jag tyckte SOAL var vettigt. Jag har ofta använt mig av den approachen när jag forstrat mina tjejer. Fast jag har i och för sig aldrig kallat det för Mindfulness.



2011-09-26 @ 13:52:52
Postat av: Cecilia

Den "approachen" är väl ett förhållningssätt när det kommer till att umgås med alla människor och inte bara tonåringar...

2011-09-26 @ 13:57:19
Postat av: klatuu igen

Jag har aldrig påstått något annat heller.

2011-09-26 @ 15:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0