Apropå vänskap




Vad är det egentligen som definierar en stark vänskap?

Är det åren tillsammans som binder en samman?

Är det att man har vuxit upp och följt varandra i Livets alla skeenden?

Är det alla hemligheter som man har anförtrott varandra?

All glädje och sorg som man har upplevt tillsammans?

Är det att man håller inne med sina synpunkter om sin bästa vän eller är det att ha tryggheten att kunna säga sin åsikt?

Att man har en plattform av kärlek och trygghet, som gör att man fritt kan ventilera. Utan att det alltid är så genomtänkt.

Är det att riskera att såra, men ändå bli förlåten?

Är det att finnas vid varandras sidor, oavsett vilken livskris man befinner sig i?

Är det att vara älskad för den man är och inte för det man säger eller gör?

Jag trodde att jag visste vad stark vänskap var, men vederbörande stängde dörren och uppenbarligen hade vi inte samma syn på den starka vänskap som 25 år band oss samman.

Den sorgen bär jag med mig, men samtidigt känns vår vänskap inte särskilt äkta när jag tänker efter.



För om det är en äkta vänskap i mina ögon, så stänger man inte dörren så lättvindigt.

Jag är lyckligt lottad som har flera äkta vänner runt omkring mig. Eller iofs, det vet jag ju egentligen inte förrän vindarna blåser sig starka, men det är väl då som det visar sig hur äkta vänskapen är.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0