Fredag

Grattis Norge på den stora dagen!

För 3 år sedan blev vi idag inskrivna på Danderyds BB. Jag hade gått 12 dagar över tiden och skulle in på ett planerat kejsarsnitt. Det var en måndag.

Dock på söndagen den 16:e satte värkarna igång rejält och vi åkte in, men fick åka hem igen, enbart öppen 2 cm.

In på den bokade tiden på måndagen. Hade då öppnat mig till 4 cm. Bestämdes att vi skulle köra på vanlig förlossning.

Ja vad ska jag säga. Kämpade hela dagen, em och kvällen. Vid 23-tiden var jag öppen 10 cm, men huvudet ville inte riktigt rotera sig rätt, så det beslutades att det skulle bli ett snitt ändå.

Bra beslut tycker jag, för kl.02.35 plockades en kille ut på 58 cm lång och 5170 g!

Världens bästa, fina, gulliga och underbaraste Malte fyller 3 år i morgon.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0